Річний звіт про діяльність ЗДО за 2019-2020 навчальний рік
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» Благодатненської сільської ради здійснює свою діяльність, керуючись основними положеннями Конституції України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, іншими нормативно-правовими документами, які регламентують діяльність дошкільних навчальних закладів.
Діяльність закладу здійснюється на підставі чинного Статуту, затвердженого рішенням сесії сільської ради № 182 від 20.09.2012 р.
У 2019-2020 році заклад відвідувало 45 дітей. Облік дітей на території обслуговування становив 59 осіб від 0-6 років с. Благодатне, с. Грушівка,
с. Зелене. Охоплення дошкільною освітою від 0 до 6 років - 67 %. Охоплення дітей від 3 до 6 років всіма формами дошкільної освіти – 84 %, старшого дошкільного віку – 85%.
№ з/п |
Інформаційні відомості |
Показники |
1. |
Кількість груп усього |
2 |
2. |
різновікова інклюзивна |
1 |
4. |
старша |
1 |
5. |
Режим роботи груп |
9,5 |
6. |
Кількість вихованців |
45 |
7. |
Кількість працівників усього |
18 |
8. |
Педагогічний персонал |
5 |
9. |
Обслуговуючий персонал |
13 |
Зміст навчально-виховного процесу в ЗДО визначався базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, Програмою виховання та навчання
дітей від 3-х до 7-ми років «Дитина» та парціальною програмою національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина».
Аналіз кадрового забезпечення
Дошкільний навчальний заклад забезпечений педагогічними працівниками, медичним та обслуговуючим персоналом. В минулому навчальному році у закладі працювало 5 педагогів, які мають відповідну освіту. З вищою освітою – 3 педагоги, 2 – молодші спеціалісти.
Кадровий віковий склад педагогічних працівників
дошкільного навчального закладу «Золотий ключик
Всього працівників |
Вакансії |
Молоді спеціалісти до 5 років |
Вік до 30 років |
Вік 31-40 років |
Вік 41-50 років |
Вік 51-54 роки |
Вік 54-60 років |
5 |
Інструктор з фізичного виховання |
- |
2 |
- |
2 |
- |
1 |
Методична робота з кадрами
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової майстерності педагогів у 2019-2020 навчальному році проведено консультації щодо нормативно-правового та програмно-методичного забезпечення модернізації змісту освіти за Базовим компонентом дошкільної освіти. Проведено діагностику педмайстерності педагогічних працівників закладу. Результати тестування були зафіксовані за допомогою рейтингових оцінок.
Аналіз тестування професійної майстерності педагогів у 2019-2020 н.р.
Рівні |
Відсотки |
Високий |
70% |
Достатній |
30 % |
Педагоги закладу протягом року відвідували районні методичні об’єднання, реєструвалися та переглядали вебінари на порталі "Педрада", "Всеосвіта". В методичному кабінеті організовувалися виставки нової методичної літератури, кращого розвивального дидактичного матеріалу. Вихователі Харламова О.С. і Ковш Н.В. розробили добірку власних дидактичних ігор з розвитку мовлення для старшої групи.
Атестація педагогічних працівників проводиться за Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників. Ведеться відповідна документація. У 2019-2020 навчальному році атестовано завідувача ЗДО Хоменюк О.П. на підтвердження раніше встановленому 16 розряду.
З метою підвищення ефективності самоосвіти у закладі поповнено фонд довідкової і методичної літератури. Проведено засідання педагогічного клубу «Майстерня успіху» з проблеми «Організація ранкового прийому дітей – важливий аспект фахової майстерності вихователя». В процесі засідання були розроблені методичні рекомендації для вихователів щодо планування ранкового прийому дітей.
Відповідно до плану роботи закладу проведено відкриті покази інтегрованих занять. На високому рівні пройшло заняття в різновіковій групі на тему «В гостях у гончара» (вихователь Ящук Л.Л.). Сучасно та динамічно провела заняття-квест з мовленнєвого спілкування в старшій групі Харламова О.С.. Завадовська В.І. вихователь молодшої групи в тісній співпраці з батьками підготувала та провела інтегроване заняття «Віночок Катрусі». Батьки, готуючись до заняття, створили власні казки та оформили їх у власноруч виготовлені книжки.
У листопаді 2019 року в ЗДО відбувся майстер-клас «Технологія створення мультимедійної презентації до заняття (творчого звіту)». Музичний керівник Ковш Н.В. презентувала власну презентацію до музичного заняття, ознайомила педагогів з практичними навичками у використанні сучасних медіа технологій. На захід був запрошений вчитель інформатики Благодатненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Верхогляд С.С., який ознайомив педагогів з мультимедійними новинками та новими програмами для створення презентацій.
У закладі дошкільної освіти «Золотий ключик» проведено чотири класичні педагогічні години. Всі педагоги були активними під час їх підготовки та проведення. 19 лютого 2020 року відбулася педагогічна рада «Мовленнєвий розвиток дошкільників у контексті Базового компонента дошкільної освіти», що запланована була, як одна з важливих методичних форм роботи з педагогами для вирішення річного завдання «Підвищити результативність засвоєння дошкільниками мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях». В результаті вивчення питань, які були винесені на педагогічні раду, було з'ясовано, що у всіх вікових групах великий відсоток дітей з порушенням звуковимови, педагоги потребують удосконалення знань щодо методів і прийомів формування фонетичної компетенції дошкільників. Тож у системі планування діяльності ЗДО на поточний рік особливе місце посідатиме завдання «Удосконалити процес формування звукової культури мовлення дітей дошкільного віку під час ознайомлення дітей з навколишнім світом та занять з розвитку мовлення».
Колектив закладу продовжував роботу з реалізації науково методичної проблеми «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина». Розширення інноваційних форм співпраці з родинами дали гарні результати з реалізації даної проблеми.
Щорічно проводяться козацькі розваги з участю батьків та представників громади. Представники Херсонського козацького коша є постійними гостями та спонсорами закладу. 14 травня чемпіон світу з козацьких бойових мистецтв Нікулін Юрій провів для учасників освітнього процесу ЗДО «Золотий ключик» майстер-клас, на захід були запрошені учні початкової ланки Благодатненської ЗОШ І-ІІІ ступенів. В теплому родинному колі 19 травня у закладі пройшов День вишиванки. Кожна родина мала можливість взяти участь у святковому дефіле, веселих конкурсах, заспівати українських пісень. Всі патріотичні свята обов’язково завершувалися смачним кулішем, який готував голова Благодатненської сільської ради Козак В.А..
У всіх групах було оновлено народознавчі куточки. Вихователь Харламова О.С. провела батьківські збори за темою «Я і моя родина». Батьки дітей стали активними учасниками у їх підготовці та проведенні..
Травнева педагогічна рада з теми «Формування життєвої компетентності дошкільників» дала можливість проаналізувати результати рівня сформованості життєвої компетенції дітей старшого дошкільного віку.
Вже багато років спільні проблеми, принципи і цілі єднають дошкільний навчальний заклад зі школою. Забезпечити цю єдність допоміг план спільної роботи, який дав змогу упорядкувати і систематизувати діяльність педагогів у вирішенні завдань підготовки до школи. Освітня роботу з дітьми 6-го року життя будувалася на основі особистісно орієнтованого підходу до дошкільників, що забезпечило розвиток та саморозвиток дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів, інтересів, ціннісних орієнтирів та суб’єктивного досвіду, можливість реалізувати своє «Я».
Робота педагогічного колективу забезпечила високі показники готовності дітей до навчання в школі.
Моніторинг досягнень дітей старшого дошкільного віку комунального закладу
«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» с. Благодатне
Всього обсте- жено дітей |
Особистість дитини |
Дитина в соціумі |
Дитина в природному довкіллі |
Дитина у світі культури |
Гра дитини |
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі |
Мовлення дитини |
||||||||||||||||||||||||
16 |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
|||
2 |
5 |
9 |
- |
5 |
4 |
7 |
- |
2 |
6 |
7 |
- |
4 |
3 |
9 |
- |
5 |
4 |
7 |
- |
5 |
5 |
6 |
- |
4 |
3 |
9 |
- |
||||
% |
12 |
31 |
56 |
|
31 |
25 |
43 |
|
12 |
37 |
43 |
|
25 |
18 |
56 |
|
31 |
25 |
43 |
|
31 |
31 |
37 |
|
25 |
18 |
56 |
|
|||
Необхідно відмітити ефективно проведені музичним керівникомДіти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички освітньої діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.
Ковш Н.В. спільно з вихователями, заходи музично-естетичного спрямування: свята, вистави, квести. Заходи проведені яскраво та цікаво, використовувались яскраві кольорові гами, сучасний музичний супровід, елементи хореографії, аеробіки, театрального мистецтва.
Одним із основних чинників здоров’я дітей беззаперечно є збалансоване харчування. Тому організації харчування дітей у закладі надається вагоме значення. визначення постачальників продуктів харчування і продовольчої сировини (укладання угод), аналіз дотримання вимог щодо постачання та зберігання продуктів та продовольчої сировини, встановлення батьківської плати за харчування дітей у ЗДО, розподіл коштів на організацію харчування та аналіз їх використання, дотримання граничних рівнів цін, дотримання встановленої вартості харчування дитини в день, дотримання технології приготування їжі, аналіз виконання норм харчування дітей у закладі щоквартально та за рік., робота щодо покращення матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, інвентаризація продуктів харчування тощо.
Адміністрація закладу здійснює постійний контроль за важливими аспектами організації харчування дітей у закладі, зокрема:
· дотримання нормативно-законодавчих актів щодо організації харчування дітей у закладі;
· розподіл коштів на організацію харчування (позитивні зміни);
· організація питного режиму для дітей у групах;
· дотримання режиму харчування у закладі;
· дотримання технологічних процесів приготування їжі для дітей;
· дотримання санітарно-гігієнічного режиму на харчоблоці;
· організація харчування дітей пільгових категорій;
· запобігання харчовим отруєнням та інфекційним захворюванням;
· ведення документації щодо організації харчування дітей у закладі;
· проходження медичних оглядів працівниками;
Постійно проводилося та покращувалося матеріально – технічне забезпечення організації харчування:
· забезпечення закладу необхідною кількістю посуду;
· стан технологічного обладнання, проведення його поточного ремонту;
· стан приміщень харчоблоку, комори, овочесховища відповідно до санітарно-гігієнічних вимог;
Вартість харчування в ЗДО «Золотий ключик»
· Для дітей віком до 3-х років – 25 грн.
· Для дітей віком від 3-х до 6-ти років – 37 грн.
· Батьківська плата становить 50%
(Рішення сесії Благодатненської сільської ради від 21.12.2018 р. № 264)
Аналіз виконання норм харчування
.
№ з/п |
Продукти |
Норма на 1 дитину |
Фактично за рік |
Аналіз дефіцит(-) надлишок (+) |
% |
||||
ясла |
сад |
ясла |
сад |
ясла |
сад |
ясла |
сад |
||
1. |
Хліб житній |
20 |
40 |
0 |
0 |
-20 |
-40 |
0 |
0 |
2 |
Хліб пшеничний |
55 |
80 |
51 |
76 |
-4 |
-4 |
93 |
95 |
3. |
Борошно пшеничне |
15 |
25 |
13 |
12 |
-7 |
-13 |
65 |
51 |
4. |
Крохмал |
3 |
4 |
0 |
0 |
- |
- |
0 |
0 |
5. |
Крупи, бобові |
30 |
45 |
30 |
45 |
|
|
100 |
100 |
6. |
Картопля |
130 |
190 |
120 |
155 |
-10 |
-35 |
93 |
83 |
7. |
Овочі різні |
180 |
230 |
90 |
110 |
-80 |
-120 |
50 |
50 |
8. |
Фрукти свіжі, цитруси |
45 |
100 |
20 |
30 |
-25 |
-70 |
45 |
30 |
9. |
Соки |
50 |
70 |
46 |
63 |
-4 |
-7 |
92 |
91 |
10. |
Фрукти сушені |
10 |
10 |
0 |
0 |
-10 |
-10 |
0 |
0 |
11. |
Кондитерські вироби |
5 |
15 |
0 |
0 |
-5 |
-15 |
0 |
0 |
12. |
Цукор |
35 |
45 |
35 |
45 |
|
|
100 |
100 |
13. |
Мед |
1 |
2 |
- |
- |
-1 |
-2 |
0 |
0 |
14. |
Масло вершкове |
12 |
21 |
9 |
15 |
-3 |
-6 |
75 |
72 |
15. |
Олія |
6 |
9 |
5 |
8 |
-1 |
-1 |
84 |
89 |
16. |
Яйця шт. |
1/4 |
1/2 |
1/4 |
1/2 |
|
|
100 |
100 |
17. |
Молоко |
350 |
400 |
132 |
175 |
-218 |
-225 |
38 |
42 |
18. |
Сир кисломолочний |
35 |
45 |
15 |
16 |
-20 |
-29 |
43 |
37 |
19. |
Сир твердий |
3 |
5 |
3 |
5 |
|
|
100 |
100 |
20. |
Сметана |
5 |
10 |
3 |
6 |
-2 |
-4 |
60 |
60 |
21. |
Кава злакова |
1 |
4 |
- |
- |
-1 |
-4 |
0 |
0 |
22. |
Какао |
1 |
2 |
1 |
2 |
|
|
100 |
100 |
23. |
Чай |
0,25 |
0,5 |
0,25 |
0,5 |
|
|
100 |
100 |
24. |
Сіль, сіль йодована |
2 |
5 |
2 |
5 |
|
|
100 |
100 |
25. |
Дріжджі |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
100 |
100 |
26. |
Лавровий лист |
0,05 |
0,1 |
0,05 |
0,1 |
|
|
100 |
100 |
27. |
Сухарі панірувальні |
2 |
2 |
- |
- |
-2 |
-2 |
0 |
0 |
28. |
Паста томатна |
2 |
3 |
2 |
3 |
|
|
100 |
100 |
29. |
Ванільний цукор |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0.1 |
|
|
100 |
100 |
30. |
Кислота лимонна |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
-0.1 |
-0.1 |
0 |
0 |
31. |
М'ясо, м’ясопродукти |
60 |
100 |
57 |
87 |
-3 |
-13 |
95 |
87 |
32. |
Риба, рибопродукти |
20 |
45 |
18 |
14 |
-2 |
-31 |
90 |
31 |
|
Всього % |
|
|
|
|
|
|
62 |
59 |
Харчоблок забезпечений в необхідній кількості виробничими столами, холодильним обладнанням, замінений пошкоджений емальований посуд, придбано ще одні терези. Проведено косметичний ремонт.
На постійному контролі також питання: дотримання вимог безпеки (зберігання та використання миючих засобів на харчоблоці, групах, наявність інструкцій щодо використання технологічного обладнання, електроприладів та миття посуду) та ведення документації по харчуванню, виховання культурно-гігієнічних навичок.
Підводячи підсумки, можна стверджувати, що робота колективу закладу дошкільної освіти була цілеспрямованою і чітко організованою. У ньому панувала атмосфера ініціативи, доброзичливості, демократичності у спілкуванні, відкритості у відносинах між дорослими і дітьми. Всі заходи, проведені в ЗДО протягом року, були актуальними, змістовними і результативними, носили інноваційний, творчий характер, сприяли поліпшенню психологічного клімату в колективі. Згідно результатів моніторингу покращився стан освітньої роботи, значно підвищився рівень знань дітей.
Протягом всього навчального року проводилась планомірна робота щодо покращення матеріально-технічної бази закладу.
У 2019-2020 навчальному році у закладі проведений ремонт коридору за бюджетні кошти. Придбано ламінатор вартістю 2000 грн. Проведено повірка вогнегасників та їх заправка; зроблено заміну господарського інвентарю; ремонт та фарбування обладнання на ігрових та спортивному майданчиках.
Таким чином, педагогічний колектив у ЗДО протягом 2019-2020 навчального року послідовно розв’язував актуальні завдання державної політики в галузі освіти, забезпечив особистісно-орієнтований, інтегрований підходи до освітнього процесу, реалізував умови оптимізації навчання та виховання дітей в закладі дошкільної освіти.