«Схвалено»                                                                                                       «Затверджено»

педагогічною радою                                                                                          наказ №30  від 31.08.2020

ЗДО «Золотий ключик»                                                                                     завідувач ЗДО                      

протокол  № 1 від 31.08.2020                                                                           «Золотий ключик»

                                                                                                                              _______ О.П. Хоменюк

                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітня програма

комунального закладу

 «Дошкільний навчальний заклад

 (ясла-садок)

«Золотий ключик» с. Благодатне

Скадовського району Херсонської області

на 2020-2021 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

Вступ

 

Розділ І.  Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання       (набуті компетентності)

 

Розділ ІІ.  Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації

 

Розділ ІІІ.  Форми організації освітнього процесу

 

Розділ ІV Cистема внутрішнього забезпечення якості освіти

 

Додатки:

 

План роботи комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) « Золотий ключик»» на 2020-2021 н.р. (додаток № 1)

 

Режим роботи закладу дошкільної освіти (додаток № 2);

 

Режими роботи груп (додаток № 3);

 

Розклади роботи спеціалістів (додаток № 4).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» у 2020-2021 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» на 2020-2021  навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012 року.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітня програма визначає: 

                   загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);

                   перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;

                   форми організації освітнього процесу;

                   систему внутрішнього забезпечення якості освіти.

Зміст освітньої програми передбачає:

                   формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

                   виховання елементів природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

                   утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

                   розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Мета і завдання освітньої програми:

                   забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу у комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик»;

                   створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних  процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

                   забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

                   створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

                    турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток  кожної дитини;

                   максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

                   творча організація (креативність) освітнього процесу;

                   варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

                   забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

                   єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

                   забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

                   організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

                   забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

                   підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу в комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» у 2020-2021 навчальному році буде здійснюватися відповідно до Статуту за пріоритетним гуманітарним напрямком та буде спрямована на реалізацію таких завдань:

                   створення умов для фізичного, духовного, психічного, та соціального благополуччя дітей;

                   вдосконалення якості освітнього процесу шляхом системного аналізу та вирішення завдань формування соціально-моральних цінностей особистості;

                   сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів шляхом самоосвіти та участі у різних формах методичної роботи;

                   впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців, з метою забезпечення запитів батьків, надання допомоги у вихованні і розвитку дітей.

Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Обов’язковий мінімум передбачає:

-                     компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

-                     надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;

-                     формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;

-                     забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми НУШ.

Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

Розділ І.

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуття компетентностей)

Освітній процес у комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» будується на відповідному програмно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними  програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Згідно з рішенням педагогічної ради КЗ ДНЗ  «Золотий ключик» (протокол № 1 від 31.08.2020 року) освітній процес у закладі здійснюється за наступними  програмами:

-         Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. проекту – Огнев’юк В.О., авт. колектив – Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.);  

-         Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (за наук. ред.

Рейпольської О.Д., авт.: Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М.);

-      Програма   хореографічної діяльності дітей  від 3-х до 7-ми років « Дитяча хореографія»  ( авт. Шевчук А. С.);

         -    Програма з фізичного виховання дітей  раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» ( авт.        Єфіменко М.М.).    

          З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» у 2020-2021 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

 

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами

Різновікова

Різновікова

(від 2 до 3

років)

(від 3 до 4

років)

(від 4 до 5

років)

 (від 5 до 
6 років
)

Ознайомлення із соціумом

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

3

3

 

3

 

Здоров’я та фізичний розвиток

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

12

15

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

16

20

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину
(в астрономічних годинах)

1,4

3,5

5,3

8,3

Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.

Тривалість одного заняття:

у різновіковій :

- від 2 до 3 років – до 10 хвилин;

- від 3 до 4 років – не більше 15 хвилин

У різновіковій :

- від 4 до 5 років – 20 хвилин;

- від 5 до 6 років – 25 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня у першій молодшій та різновіковій групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в   різновіковій, різновіковій старшій групах).

Щоденно проводиться одне інтегроване для закріплення набутих дітьми знань і вмінь у різних видах їх діяльності протягом дня. При цьому забезпечено нормативні вимоги до тривалості статичного навантаження у положенні сидячи на одному занятті, а саме: різновікової – від 2 до 3 років – 15 хвилин, від 3 до 4 років –  15 хвилин, від 4 до 5 років – 20 хвилин, різновікової від 5 до 6 років – 25 хвилин.

Заняття з фізичної культури й музичного виховання інтеграції не підлягають.

Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться із різновікової групи.  Визначаючи обсяг рухової активності дітей, враховується стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості. Тривалість занять для дітей у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 5 років – 20-25 хвилин; від 5 до 6  років – 25-30 хвилин.

Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.

Зміст освітнього процесу в закладі у 2020-2021 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх ліній Базового компонента:

Освітня лінія

Зміст освітнього процесу

Особистість дитини

Передбачає:

- формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;

- виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

Дитина в соціумі

Передбачає:

формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства

Дитина в природному довкіллі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.

 Мовлення дитини

 Передбачає:

 засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.

Дитина в світі культури

Передбачає:

 формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.

Гра дитини

Передбачає:

 розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Передбачає:

 сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Реалізуючи вищезазначений зміст освітнього процесу, вихователі забезпечують досягнення очікуваних результатів навчання, визначених у освітній програмі для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. проекту – Огнев’юк В.О., авт. колектив – Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.).

Крім того, набуття компетентностей вихованців закладу відповідно до віку відбувається в ході реалізації освітніх програм:

Назва групи

Програма

«Сонечко» (різновікова)

«Казка» (різновікова)

Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина»  (за наук. ред. Рейпольської О.Д.,

 авт.: Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М.)

Розділ ІІ.

Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації

Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти у комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» визначено зміст і структуру освітнього процесу за інваріантною складовою.

Інваріантна складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх ліній, а також наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі.

Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх ліній, що включені до інваріантної дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в структурі неперервної освіти.

Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх ліній Базового компоненту забезпечується та відображається у плануванні педагогів закладу.

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2020-2021 навчальному році в закладі використовуються інноваційні педагогічні технології, а саме:

Назва групи

Інноваційна технологія

Автор

«Казка»

Методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі

К. Л. Крутій

 

«Сонечко»

Технологія ефективного засвоєння інформації в умовах сучасної освіти. Розвиток мовлення дошкільників  за допомогою мнемотехніки.

 

 Г. Чепурний

Розділ ІІІ.

Форми організації освітнього процесу

       Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик»  визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.

З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 20120-2021 навчальному році педагогами закладу будуть реалізовуватися різні форми освітнього процесу.

За формами організації проводяться такі типи занять:

·        фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);

·        групові (10-12 дошкільнят);

·        індивідуально-групові (4-6 дошкільнят);

·        індивідуальні (1-4 дошкільнят).

У залежності від основних завдань освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та відповідно до змістовних ліній Базового компоненту дошкільної освіти, пріоритетного (гуманітарного) напряму  у всіх вікових групах організовуються такі види занять:

-         заняття із засвоєння дітьми нових знань;

-         заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;

-         контрольні заняття;

-         комплексні;

         З метою забезпечення наступності з початковою ланкою освіти поширеним типом занять у поточному навчальному році у всіх вікових групах будуть інтегровані заняття у рамках блочно-тематичної організації освітнього процесу. Види інтегрованих занять:

-         соціально-природознавчої тематики;

-         з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих завдань;

-         з пріоритетом логіко-математичних завдань;

-         заняття художнього циклу.

           Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.

Безперервна безпосередньо освітня діяльність у групах планується як у I так і в II половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня плануються заняття з художньо-продуктивної діяльності. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.

У  закладі дошкільної освіти планування та організація життєдіяльності, у тому числі освітній процес, здійснюється за режимними моментами з урахуванням ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

 Тип заняття обирає та уточнює вихователь самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.

 Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої освітньої діяльності передбачається самостійна діяльність дітей:

·        ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);

·        спостереження;

·        пошуково-дослідницька діяльність;

·        самостійна художня діяльність тощо.

 За окремим планом вихователі здійснюють індивідуальну роботу з дітьми.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

·        ранкової гімнастики;

·        гімнастики пробудження;

·        занять фізичною культурою;

·        рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

·        загартування;

·        фізкультурних хвилинок під час занять;

·        фізкультурних пауз між заняттями;

·        фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);

·        оздоровчих заходів з використанням арт-терапевтичних технологій.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться із різновікової групи.

Самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу в зхакладі дошкільної освіти є робота в гуртках за інтересами дітей. ЇЇ мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спецівальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.

У 2020-2021 навчальному році організована робота наступних гуртків:

 

Вік дітей

Назва гуртка

Програма

3-6 років

"Грація"

"Дитяча хореографія". Програма хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років. Автор - Шевчук А.С.

 

5-6 років

"Здоров*ятко

Програма з фізичного виховання дітей ранньоо та дошкільного віку "Казкова фізкультура" (авт. Єфіменко М.М.)

     

     

 

Вищезазначені форми організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти «Золотий ключик» реалізуються в рамках:

·        плану роботи закладу на 2020-2021 н.р. (додаток № 1);

·        режиму роботи закладу дошкільної освіти (додаток № 2);

·        режимів роботи груп (додаток № 3)

За окремим планом у закладі організовується літнє оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:

·        ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;

·        дозований біг,  ходьба по траві, піску, по «доріжці  здоров’я», обливання ніг прохолодною водою;

·        рухливі та спортивні ігри;

·        процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;

·        екскурсії, цільові прогулянки;

·        продуктивні види діяльності;

·        ігри з водою, піском;

·        конструкторські та творчі ігри;

·        пошуково-дослідницька діяльність;

·        організація трудової діяльності;

·        літературні розваги, конкурси малюнків;

·        змагання, різноманітні конкурси, естафети.

За  необхідності  педагоги закладу  впроваджують дистанційну форму спілкування з батьками, особливо в дні, коли дитина з тих чи інших причин відсутня в закладі  ( за допомогою спілкування та викладання матеріалу під час онлайн семінарів, майстер-класів), обговорення і представлення практичних матеріалів на онлайн-платформах Google Classroom, ZOOM тощо, розміщення відео заняття в групах мобільних додатнів Viber, Facebook.

      З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної

допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім'ї у закладі дошкільної освіти «Золотий ключик» організовано роботу Консультативного центру.

Основні форми діяльності Консультативного центру:

 - організація лекторіїв, індивідуальних і групових консультацій для батьків або осіб, які їх замінюють;

- організація заочного консультування через листування, в телефонному режимі, через організацію роботи сайту закладу дошкільної освіти.

Консультативний центр здійснює  консультативну допомогу батькам  або особам, які їх замінюють,  з питань:

            - соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

            -  вікових, психофізіологічних  особливості  дітей;

-  психологічної готовності до навчання у школі;

           - профілактики  відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

         - організації ігрової діяльності;    

         - організації харчування дітей вдома;

         - створення  умов для за загартування і оздоровлення;

- соціального захисту дітей із різних  категорій сімей.

Робота з батьками  або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 3 до 5 років)  в Консультативному центрі проводиться підгрупами та індивідуально  за планом роботи центру (Додаток  № 4).

Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють,  будується  на основі інтеграції діяльності спеціалістів Консультативного центру: вихователів, психолога Благодатненської ЗОШ,  медичного працівника.   

            З метою надання методичної і консультативної допомоги сім'ям, діти яких з різних причин не мають можливості  щоденно відвідувати  заклад дошкільної освіти, формування соціальної компетентності, поступової інтеграції їх у суспільство, забезпечення кожній дитині права на доступність і безоплатність дошкільної освіти в закладі організовано  соціально-педагогічний патронат. Даною формою організації освітнього процесу охоплено 10 осіб. 

   Розділ ІV.

Cистема внутрішнього забезпечення якості освіти

        Відповідно частини 3 ст. Закону України «Про освіту» у комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» сформовано систему внутрішнього забезпечення якості освіти, яку схвалено педагогічною радою закладу (протокол №1 від 27.08.2019року).

           У рамках зазначеної системи у 2020-2021 навчальному році будуть здійснені заходи щодо визначення стану забезпечення якості освітнього процесу.

Результати освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень:

Назва групи

Форма дослідження

Інструментарій

«Сонечко» (діти віком від 2 до 3 років)

Педагогічна діагностика:

моніторинг

- дидактичні ігри та вправи;

- розвивальні ігри ;

- вивчення листків здоровя кожної дитини;

- анкетування (опитування)  батьків;

- аналіз мовлення батьків і рідних дитини;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані)

«Сонечко»

(діти віком від 3 до 4років)

Педагогічна діагностика:

моніторинг

- дидактичні ігри та вправи;

- розвивальні ігри ;

- вивчення листків здоровя кожної дитини;

- анкетування (опитування)  батьків;

- аналіз мовлення батьків і рідних дитини;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані);

 

«Казка»

(діти віком від 4 до 5 років)

Педагогічна діагностика, моніторинг:

- контрольні та підсумкові заняття;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані);

- бесіда з дітьми  (як допоміжний метод);

- вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо);

- контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей  з різних розділів програми  (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні);

«Казка»

(діти віком від 5 до 6 років

Педагогічна діагностика, моніторинг:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- контрольні та підсумкові заняття;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані);

- бесіда з дітьми  (як допоміжний метод);

- вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо);

- контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей  з різних розділів програми  (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні);

            Моніторинг досягнень дітей у всіх вікових групах  здійснюється за методичним посібником  "Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти" ( за загальною редакцією

Т. В. Киричук, О. М. Кулик, Н. М. Шаповал. - Вид. 2-ге, без змін.)

Освітня програма комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Золотий ключик» забезпечує досягнення дітьми результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

 

 

Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років "Дитина"

     Освітня програма «Дитина» побудована за лініями Базового компонента дошкільної освіти. У Програмі зміст освітньої роботи з дітьми структурований за принципом інваріативності та варіативності.

В інваріативній частині представлено розділи:

     1. Особистість дитини

     2. Мовлення дитини

     3. Дитина в соціумі

     4. Гра дитини

     5. Дитина в природному довкіллі

     6. Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

     7. Дитина у світі культури

    В розділі «Особистість дитини» вміщено відомості про вікові особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку, а також про зміст роботи із збереження і зміцнення здоров’я та забезпечення повноцінного фізичного розвитку.

    Змістова наповненість розділу «Мовлення дитини» побудовано з урахуванням особливостей природи мовленнєвої діяльності дітей, що обслуговує всі інші види дитячої діяльності та пов’язана із їхніми щоденними потребами у спілкуванні та взаємодії з оточуючими.

    Для дітей раннього віку зміст зазначеного розділу подано за рубриками «Розвиток розуміння мовлення» та «Розвиток активного мовлення», що зумовлено особливостями мовленнєвого розвитку дітей третього року життя.

    Розподіл освітніх завдань «Мовлення дитини» та рубрики «Навчаємося елементів грамоти» є умовним. Кожен педагог, плануючи роботу з дітьми, має спиратися не лише на вікові, але й на індивідуальні особливості вихованців, що проявляються в темпі засвоєння дітьми знань та оволодінні мовленнєвими вміннями.

    Реалізація завдань мовленнєвого розвитку дітей здійснюється в процесі їх щоденного спілкування з вихователями, батьками та однолітками, інтегруючись у різні види діяльності.

    Розділ «Дитина в соціумі» розкриває зміст роботи з ознайомлення дітей із суспільним довкіллям та трудового виховання.

    Розділ структуровано за напрямами: «Предметний світ» та «Соціальний світ». Відповідно до принципу концентричності знання дітей від І молодшої до старшої групи поступово розширюються й ускладнюються.

    У своєму пізнанні дитина рухається від розуміння назв та призначення оточуючих предметів та явищ до розуміння причинно-наслідкових зв’язків у природному та соціальному світі. Результатом взаємодії дитини з предметним та соціальним світом має стати набуття життєвого досвіду, сформоване відповідальне ставлення до життя, що є основою активної громадянської позиції.

    У розділі «Гра дитини» подано освітні завдання, де автори стоять на позиції, що гра дитини має бути якомога більш вільною від регламентації з боку дорослих та слугувати засобом самовираження й розвитку дитини. В даному розділі представлено сучасну тематику всіх видів ігор, яка відображає набутті дітьми знання з розділів: «Дитина у природному довкіллі», «Дитина в соціумі», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

   Таким чином реалізовано об’єднуючу місію гри, яка виступає центром інтеграції різних видів діяльності дитини.

   У розділі «Дитина у природному довкіллі» висвітлено зміст роботи з формування у дітей знань про об’єкти та явища природи планети Земля, зв’язки і залежності між ними та роль праці у природі, а також наведено завдання про надання дітям початкових уявлень про Космос. У сукупності пропонована інформація має стати основою формування пізнавально-емоційного ставлення та екологічно-доцільної поведінки дітей в природі.

   У розділі «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» відображено зміст роботи з дітьми раннього та дошкільного віку, що спрямована на збагачення їхнього досвіду різноманітними сенсорними враженнями, формування у дітей вмінь орієнтуватися у сенсорних еталонах, їх видах, ознаках, властивостях. Збагачення сенсорного досвіду є базою інтелектуального розвитку дитини, підґрунтям для формування логіко-математичних уявлень, розвитку конструктивних навичок, розширення уявлень про властивості та ознаки предметів.

   У розділі «Дитина у світі культури» комплексно представлено зміст образотворчої, музичної, театралізованої та літературної діяльності дітей дошкільного віку. Такий підхід передбачає взаємопов’язаність тем.

    Розділи «Сім’я і дитячий садок»,  «Місточок до школи» орієнтовані на запити сучасних батьків та покликані допомогти педагогічним працівникам в організації партнерської взаємодії з батьками  та реалізації наступності між дошкільною та початковою освітою.

   У розділі «Діти з особливими освітніми потребами» вказано мету і завдання ДНЗ, принципи організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в групах з інклюзивною формою навчання, визначено етапи співпраці між вихователями ДНЗ і батьками.

   Варіативна частина містить такі розділи: «Подорожуємо у світ англійської мови», «Комп’ютерна грамота», «Шахи» та «Хореографія».

   Розділи Програми структуровано за віковим принципом:

  • І молодша група «Крихітки» (третій рік життя);
  • ІІ молодша група «Малята» (четвертий рік життя);
  • Середня група «Чомусики» (п’ятий рік життя);
  • Старша група «Дослідники» (шостий рік життя).

   В Програмі для полегшення реалізації її змісту авторами здійснено посезонний  розподіл програмового матеріалу окремих розділів.

   Період дошкільного дитинства є надзвичайно важливим для розвитку особистості. Тож, керуючись цим твердженням та за допомогою Програми «Дитина», батьки і педагоги мають створити належні умови для зростання здорової, щасливої, самодостатньої, творчої особистості. 

 

 

           Варіативна освітня лінія «Хореографія» в дошкільному закладі реалізується через гурток «Грація». Керівником хореографічного гуртка дошкільного закладу являється Ковш Н.В.

 

Робота гуртка спрямована на реалізацію завдань Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) та програми забезпечення хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років А.Шевчук «Дитяча хореографія», яка розширює можливості мистецької освіти та естетичного виховання дітей 

              Завдання хореографічного гуртка «Грація»: 

·         збагачення уявлення про хореографію як вид мистецтва;

·         розрізнення та емоційно-ціннісне ставлення до основних видів хореографії (народні, класичні, сучасні танці), жанри (гопак, вальс, полька тощо);

·         орієнтація в танцювальній абетці позицій, рухів;

·         виконання під керівництвом хореографа і самостійно танцювальних рухів, вправ, хороводів, танців, творчих завдань;

·         відтворення танцювальними рухами характер, темп, динаміки музики;

·         узгодженість рухів з музикою і одночасно взаємодія з партнером, гуртом дітей;

           відтворення музичного образу пластикою і рухами свого тіла, імпровізація в образі;

         одержання естетичної насолоди від виконання хореографічних композицій.